Despite important investments, educational outcomes in South Africa still have a long way to go. From programmes targeting early-childhood development to life-skill workshops, we discussed EU involvement in the country with Arno...
Según el último informe de Acción Humanitaria para la Infancia de UNICEF, uno de cada tres niños y niñas en edad escolar en Sudán está actualmente sin escolarizar. Son casi 7 millones de niños, siendo las niñas las más afectadas...
Au Soudan, un garçon et une fille sur trois en âge d'aller à l'école ne sont pas scolarisés, selon le dernier rapport de l'UNICEF sur l'action humanitaire pour les enfants. C'est près de 7 millions d'enfants, les filles étant les...
La educación digital puede ser un poderoso proveedor de igualdad, desarrollo personal y paz, especialmente en las regiones en conflicto. Entrevistamos a los equipos que hay detrás de dos programas de cooperación internacional con...
L'éducation numérique peut être un puissant vecteur d'égalité, de développement personnel et de paix, notamment dans les régions en conflit. Nous avons interviewé les équipes à l'origine de deux programmes de coopération...
In our latest Ambassadors’ Blog Post, Janeth Morales reflects on South-South cooperation mechanisms implemented in Africa that aim to achieve the United Nation’s Sustainable Development Goal 4 (SDG 4), to “ensure inclusive and...
This report is the final deliverable of the Evaluation of the European Union’s (EU) cooperation with Nepal (2014-2021). The evaluation applied intercultural approach as a pilot. An evaluation requested by the EU Delegation to...
This report is the final deliverable of the Evaluation of the European Union’s (EU) cooperation with Nepal (2014-2021). An evaluation requested by the EU Delegation to Nepal takes stock of the EU actions in the country between...
The 2 nd KIX Continental Symposium on Educational Research in Sub-Saharan Africa took place on October 3-5, 2023, in Abidjan,Côte d’Ivoire. The symposium focused on Strengthening Data Generation and Analysis for Resilient...
Various forms of private education have emerged in recent years in developing countries. Is this an important contribution to achieving the Sustainable Development Goals or a worrying trend that will disenfranchise the poor?